Jak branża motoryzacyjna poradziła sobie z kryzysem

36Jak branża motoryzacyjna poradziła sobie z kryzysem? Na jeden z wielu ciekawych i optymalnych do tego sposobów, a mianowicie poprzez poszukiwanie nowych rynków zbytu, docieranie do nich na bardzo wielu płaszczyznach, a co najważniejsze nastawienie się na inwestowanie w pełnym tego słowa znaczeniu. Pierwszy ruch w tym kierunku czyli rynków orientalnych i azjatyckich wykonały marki sportowe, luksusowe oraz takie które dostrzegły spadek sprzedaży aut na europejskich czy światowych rynkach zbytu, mowa tutaj o tych najbardziej wtedy atrakcyjnych. Nie wszyscy byli przekonani do takiego posunięcia, a co najważniejsze pojawiały się opinie iż rynki orientalne nie są dobrym na tamten czas miejscem do kreowania pewnych działań. Okazało się jednak, iż są wręcz idealnym a doskonałym tego przykładem jest rekordowa sprzedaż Porsche w Azji w pierwszym roku kryzysu gospodarczego, w Chinach oraz Indiach nie był on widoczny a na nowe samochody systematycznie i cały czas rósł popyt, potem podobne informację docierały od innych producentów.